17 April, 2012

Senyum – Fail Unit Trust.

Hari ini aku begitu teruja nak ke klinik. Pelik bunyinya. Selalu orang malas nak pergi klinik atau ke klinik kerana tidak sihat. Sebenarnya 3 hari lepas aku sudahpun ke klinik untuk membuat ujian darah. Ia adalah pemeriksaan berkala setahun sekali untuk melihat kadar glukos, kolestrol, keadaan buah pinggang dan lain-lain dalam badan ku okey ataupun tidak. Sudah 3 tahun aku melakukannya. Dan selama itu aku menyimpan rekod ujian darah itu dalam satu fail . Sebelum ini aku lupa untuk bawa ketika berjumpa doktor bagi menjelaskan keputusan ujian darahku.

Kali ini berbeza aku berjaya mendapatkan folder yang mengandungi ujian darahku selama 2 tahun itu. Pasti cara doktor menjelaskan kepadaku kali ini berbeza kerana aku menyimpan data terdahulu. Aku mula membawa fail itu setiap hari ke pejabat dan bersedia bila-bila masa sahaja kalau pihak klinik mengarahkan aku ke klinik.

Hari yang dinantikan tiba jua. Tiba di perkarangan klinik sebelum keluar kereta aku membelek-belek fail yang telah aku sediakan beberapa hari lalu. Mengapa cuma data 2010 sahaja. Di mana data-data yang lain. Aduhhh aku terbawa fail yang salah…Fail Unit Trust..arghhhhhhh!