13 June, 2014

Promo Novel: Lembayung Cinta.


Novel pertama yang meninggalkan banyak kenangan manis. Penghargaan yang harus saya berikan ialah kepada Dato' Bahazain kerana beliaulah yang membuatkan saya mula menulis dalam blog. Sejak menulis saya tidak berhenti menulis lagi dan dunia saya menjadi sibuk. Saya tidak risau jika hujung minggu atau cuti umum tiba. Ada-ada sahaja di dalam kepala yang ingin saya tulis.

Kedua orang yang saya sangat terhutang budi ialah Kak Norzailina Nordin. Beliau orang yang memberi saya tunjuk ajar bagaimana mahu menulis novel. Betapa terharunya saya apabila Kak Norz sanggup datang ke pejabat tempat saya bekerja menghadiahkan cup cake, sebuah buku resepi beliau dan memberikan panduan bagaimana untuk menulis novel. Kak Norz seorang Chef Selebriti dan seorang novelis karangkraf. Sejak itulah detik hidup novelis saya bermula. Saya masih menghubunginya untuk bertanyakan pendapatnya mengenai masalah dalam penulisan yang saya hadapi. Orang lama dalam bidang ini banyak ilmunya.
 
Novel pertama saya ini memenangi Peraduan Mengarang Novel Remaja MBBY- Pelangi pada tahun 2010.

No comments: