25 September, 2009

Jom Baca Buku - Penterjemahan dan Bahasa Isyarat


Masih ingat dengan janji saya untuk memperkenalkan anda dengan lapan buah buku yang dilancarkan sewaktu Persidangan Penterjemahan Antarabangsa Ke-12 yang berlangsung di Pulau Pinang tempoh hari. Hari ini salah satu buku itu saya siarkan untuk anda. Anda boleh mendekati dunia bahasa isyarat dan juga penterjemahan melalui buku ini selamat membaca!

Penterjemahan dan bahasa Isyarat

Buku untuk bacaan umum ini ditulis berdasarkan dua tujuan khusus. Pertama untuk berkongsi pengetahuan dengan masyarakat umum tentang masalah dan cacat pendengaran, serta bahasa isyarat. Kedua, untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum tentang bidang penterjemahan dan kaitannya dengan pembentukan, penggunaan dan pembangunan bahasa isyarat dan kejurubahasaan di Malaysia.

Penterjemahan dan bahasa Isyarat
Penerbit: Institut Terjemahan Negara Malaysia
& Universiti Sains Malaysia
Pengarang: Hasuria Che Omar
Tahun Terbitan: 2009
No ISBN: 978-983-068-469-7
Jumlah Halaman: 160 Muka Surat
Harga:RM25.00/30.00

Untuk mendapatkan buku ini silalah ke permis Wisma ITNM, Wangsa Maju Seksyen 10, 53300 Kuala Lumpur. Anda boleh juga menelefon di nombor +603-41497210 dan hubungi bahagian jualan atau anda yang berada di luar Lembah Klang boleh juga mengunjungi MPH di Mid Valley dan juga Alamanda di Putrajaya.