22 September, 2009

Yana Cerita Raya dan Kahwin




Lama betul tak interview mangsa untuk ruangan ini. Bukan apa kekangan masa. Dalam kepala macam-macam yang ada. Kali ini mangsa yang kena tak jauh jiran sebelah stesen kerja saya di ITNM Nur Liyana Baharum. Saya panggil dia Yana je. Baru je kahwin. Jom baca dia nak cerita apa.

Persediaan menyambut hari raya bagaimana tahun ini?

Uihhhhhhh raya tahun lepas lagi dah sediakan semua dah…rayakan hari2 beraya bagi saya je..

Tentu ada perbezaan raya tahun ini. Boleh kongsi dengan pembaca?
beza tak der kot sebab kemenangan berpihak kepada saya, beraya di kampung saya dulu …walaupun saya anak jati KL Yahoooooooo……..so takder beza pun memang macam tu dari dulu…

Sudah ada perancangan beraya di mana?
Perancangan tak der lagi rasanya, walaupun katanya beraya di kampung saya dulu tapi kata putus dari saya masih belum dibuat huhuhu So tak pikir pun....raya kat mane2 pun boleh sama jer…

Kehidupan sebelum dan selepas menemui pasangan hidup?
Sebelum tu solo sekarang pi mana2 dah berdua dan yang penting dah ada BODYGUARD eheheheh best kawin bro wa cakap sama lu…So ape lagi kawin lah bro…nak colon2nye wa ble carikan lalalalalal……

Kalau tidak menjadi rahsia bagaimana perkenalan (dengan suami) bermula?
Kena cite gak ker??????? Malu ahhhhhhh…….

Kalau nak cite pe salahnye?
Kalau wa cakap tak nak cite camner…AHHHHHHHHHH………..!!!!!!

Adakah hari raya tahun ini lebih bahagia dan meriah?
Bahagia tapiiiiiiiiiiiiiii……Tak meriah dah coz parents cakap da kawin tak boleh dapat duit raya lagi daaa…Lagi sedihnye….

Ye lah dah kawin anda dah jadi pihak yang memberi pulak. Dah banyak sediakan duit raya ke hehe?
Ape plak tak bersedianye...boleh jer..tapi beri sampul kosong jelah hihihihi…

Pengalaman hari raya yang tidak dapat dilupakan?
Apa ek…hmmmm……. Har ada2…wa dapat duit raya rm3,000.00 ..best gile wa cakap masa tu..

Boleh kasi tau sape kasi?
Compemlah yang bagi tu orang yang bagi duit raya tu..apamacm paham jawapan ni...wa pun tak paham apa wa cakap wakakakak

Buat apa dengan duit raya tu?
Alamak…tak ingat pulak wat pe, tau2 dah habis je tapi rasanya tambah duit beli umah

Selalunya apa makanan keluarga di pagi raya?
Apa tanya pasal makan ni pose2…huh…makruh tu…

Tanya takpe la.. kedekut lah ko nih…Macam saya makan nasi dagang!
Wa tak tanya lu pun bro makan ape… huhuhu…
Eh orang peramah dia tak tunggu soalan...Soalan akan datang kemudian.

Nasihat saudari kepada yang memandu dan pulang berhari raya di kampung?
Drive jangan ikut kepala sendiri (ikut kepala orang lain ke?) macam korang sorang jer yang bayar cukai jalan…Ingatlah orang tersayang yang sedang menanti kepulangan korang..Biarlah dorang menyambut kepulangan korang dengan kegembiraan, jangan jenazah korang yang akan disambut pulak..lagipun rugi bro da beli baju raya banyak pastu tak dapat pakai masa beraya kena pulak pakai baju spital huhuhu sape nak jawap tu??????????

Ucapan selamat hari raya?
Nak ucap selamat hari raya kepada semualah yang rasa2 kenal wa @ rasa nak kenal wa…J minta maap kalau ada salah silap yang xsengaja @ disengajakan..Terutama untuk lu brooo…. Maap ye…. Adios….

Terima kasih daun keladi. Saya juga sekali lagi ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin serta Selamat Pengantin Baru semoga jodoh anda berpanjangan.