15 January, 2012

Tahun Baru 2012

Telah 15 hari tahun 2012 menyapa kita. 2011 meninggalkan banyak kenangan kepadaku. Di antaranya pemergian sahabat tercinta Allayharham Abdul Hadi Ismail pada 20 November 2011. aku termangu sendirian bagai tidak percaya apabila sahabat menelefon untuk mendapatkan pengesahan daripadaku mengenai berita itu. Dan panggilan pertanyaan itulah merupakan perkhabaran buatku.


Terlalu banyak kenangan pahit manis dengan Allahyarham sejak mengenalinya dari tahu 1993. Waktu itu di pejabat ITNM yang beribu pejabat di Menara Pengkalen, Jalan Raja Chulan. Semoga Allah mencucuri rahmatnya dan menempatkannya bersama dengan orang-orang yang soleh.


Permulaan tahun baru juga yang menceriakan aku apabila aku berjaya menyiapkan novel yang mengambil masa selama setahun menyiapkannya. Buat masa sekarang aku menamakannya sebagai Puteri 9 Sepuluh. Semoga ia sempat diterbitkan sempena PBAKL2012 yang akan berlangsung pada bulan April 2012. Hanya itu dapat membuatkan aku gembira ketika banyak berita tahun baru yang membuatkan ramai rakan-rakan di pejabatku gembira dan juga rakyat Malaysia yang dapat baru dapat bantuan BR1M yang bernilai RM500.00.

No comments: