03 March, 2010

Ceritera Legenda 2010

Gerun juga mengenangkan nasib yang dilanda phobia untuk membuka dan mengemaskinikan blog ini. Aku cuba merenung ke dalam diri dan memikirkan kenapa keghairahan itu sudah semakin menghilang sedangkan dalam kotak fikiran ini begitu banyak cerita yang terkumpul. Di antara keghairahan yang menghilang dan cerita yang melimpah ruah tetapi jawapannya tiada di situ. Ia sebenarnya kerana kecemburuan masa terhadap aktiviti yang ada. Aku berharap ia tidak berulang lagi.




Gambar 1: aku, Gambar 2: Aku Atie dan Aisyah, Gambar 3: Sesi latihan Tarian Endang, Gambar 4 & 5: Persiapan pentas menjelang Malam Ceritera Legenda dan Gambar 6: Aku bersama Krew yang banyak bersabar dengan karenah kami. Sorrylah semuanya dah over..

Ceritera Legenda

Beberapa minggu yang lepas sebelum tarikh 20-21 Februari aku dan rakan-rakan sekerja terutama yang mereka terlantik sebagai AJK Ceritera Legenda begitu risau dengan kehadiran tarikh itu kerana tanggungjawab amat besar di bahu mereka. Walaupun ia kelihatan santai dan cuma hiburan tetapi bekerja untuknya tidaklah seperti terhibur melihatnya. Maka berhempas pulaslah mereka memerah kepala selepas waktu bekerja mencari idea dan membuat latihan (termasuk di hari cuti perayaan) untuk setiap persembahan yang bakal ditampilkan.

Ceritera Legenda adalah tema Hari Keluarga ITNM untuk tahun 2010. Hari Keluarga ITNM diadakan setiap tahun kebiasaannya temanya tidaklah begitu mencabar tetapi tahun ini ada kelainan sedikit kerana ia melibatkan tema yang bukan begitu mudah untuk direalisasikan. Bukan setakat memakai baju berwarna tetapi ia harus menggambarkan watak dari cerita-cerita legenda sama ada dalam atau luar negeri. Hasilnya lihatlah gambar-gambar yang dirakam ini.

Terima kasih kawan-kawan kerana sporting untuk berpakaian mengikut tema. Terima kasih juga untuk Nor kerana sudi menjadi 'Puteri' ku. Teringat juga hari-hari sebelum menjelang pementasan dengan telatah Nor yang tak senang duduk kerana tidak pernah membuat persembahan. Semoga selepas ini bertambah ghairah untuk naik ke pentas. Syabas untuk semua team Ceritera Legenda khasnya buat Nizan (Floor Manager) kerana banyak bersabar, Shikin, Aisyah, Sabarina, Alia dan Fatehah, serta Saiful dan Atie juga Rohaizah kerana memberi peluang. Atie ITNM, Shuaimi kerana membantu dan juga yang lain-lain tak tersebut namanya.

Peristiwa yang tak dapat dilupakan begitu sahaja petang rehearsal itu apabila tiba masa sekumpulan kanak-kanak yang naik ke pentas membawa bunga manggar dan salah seorang dari mereka begitu teruja sehingga melompat dan hampir merosakkan prop yang ada. Alahai kanak-kanak apalah yang mereka tahu..

No comments: