10 May, 2010

Seronoknya Pertemuan Itu AD84-88






Kehadiran Prof Mohainie amat bermakna pada hari itu.
(Tengah berbaju serba putih)


Setelah terpisah selama 22 tahun buat kali pertamanya aku dan rakan-rakan bertemu semula dalam pertemuan reunion AD84-88 di Kafeteria Istana Budaya pada 8 Mei 2010 tepat jam 3 petang. Memang teruja sangat dengan hari-hari menjelang pertemuan itu yang menyaksikan kawan-kawan lama yang muda remaja satu waktu dahulu kini berubah wajah menjadi orang-orang veteren.

Amat seronok bagiku yang tiba awal menyaksikan seorang demi seorang kawan-kawan datang dan masuk menjejakkan kaki ke dalam kafeteria. Sesetengahnya amat jauh bezanya penampilan mereka sehingga sakit kepala otak kami memikirkan mereka itu sebenarnya siapa.


Setelah mangsa dapat dikenalpasti maka berderailah gelak tawa kami di dalam Kafetria itu tanpa menghiraukan minoriti pengunjung kafeteria yang kami anggap sesat di waktu itu. Dan entah apalah pula yang difikirkan oleh adik-adik yang bekerja di kafeteria itu pada hari itu kerana kami seolah-olah tidak merasakan wujudnya orang lain ketika itu kerana seronok.

Mengimbau cerita masa lalu yang telah pergi, bercerita pula apa yang telah terjadi selepas berpisah dan mengimbau rakan-rakan yang telah pergi adalah satu saat yang menjadi kenangan yang tidak boleh dilupakan oleh semua yang hadir pada hari itu. Terima kasih Bad dan Lin serta yang lain-lain yang telah menjadikan pertemuan itu suatu realiti.

Kami menantikan Disember 2010 yang akan datang untuk pertemuan yang lebih besar kerana pertemuan pada hari sabtu lepas merupakan pertemuan bagi mereka yang kebanyakaannya tinggal di sekitar Kuala Lumpur, Selangor dan kawasan yang berhampiran sahaja. Semoga Allah memanjangkan usia kita untuk berjumpa dengan pertemuan yang aka datang. Amin

1 comment:

yatisaad said...

thank you! enche....good writing!
Yati