23 September, 2012

Shila Amzah Juara Asian Wave 2012

Belum terlambat untuk saya ucapkan syabas dan tahniah atas kejayaan Shila Amzah dalam pertandingan Asian Wave yang berlangsung di Shanghai China pada 20 September 2012 lalu, sekaligus mengharumkan nama Malaysia di luar negara. Sepanjang pertandingan itu Shila telah bersaing dengan sembilan orang peserta. Maaf saya tidak tahu sangat dengan format pertandingan ini.

Tetapi Shila Amzah kebelakngan ini sangat mencuri perhatian saya bermula dengan pertandingan One in A Million (OIAM) yang disertainya. Walaupun kalah dalam pertandingan itu saya melihat bakatnya yang begitu besar dan sejak itu sering mengunjunginya di Youtube dengan cover version lagu-lagu nyanyiannya. Di situ saya melihat lagi kehebatannya 'memunyakan' lagu-lagu orang lain dengan gaya persembahan diiringi gitar (terus rasa nak belajar main gitar..@#$%).

Shila selepas itu bersama Ning dan Jacklyn Victor mencipta kelainan dalam industri hiburan dengan bergabung suara bersama penyanyi hebat wanita Malaysia dalam lagu Beribu Sesalan dengan menamakan paduan itu sebagai 3 Suara.

Selepas itu Shila menyertai Fenomania di Astro walaupun tidak menang saya percaya dia mengumpulkan pengalamannya yang berharga dalam setiap pertandingan yang disertainya.

Sebelum itu Shila mengejutkan saya sekali lagi dengan penampilannya yang baru (bertudung) ketika saya membaca di akhbar dan keputusan itu dibuat ketika bulan Ramadan (kalau tak silap saya). Nah sekarang lihatlah betapa imej atau penampilan itu bukanlah faktor utama untuk popular atau berjaya. Tak perlu nak dedah sana-sini. Tak perlu nak seksi-seksi atau goyang sana atau goyang sini untuk dikenali ramai atau boleh juga saya katakan mengapa takut untuk bertudung dengan 'istilah' yang sebenar-benarnya. Apakah takut hilang popular! Eh ke situ pulak saya....Sekali lagi saya nak ucap Tahniah kepada Shila Amzah anak kepada pelakon lelaki popular 80an - N.D. Lala



Tontonlah detik-detik perjalanan kejayaan Shila dalam Asian Wave 2012. Semoga ia dapat memberi inspirasi kepada penyanyi baru yang lain.