22 August, 2009

Selamat Berpuasa

Ramadan menjelma lagi saban tahun tanpa jemu. Ramadan yang datang membawa rahmat Allah yang di dalamnya terdapat Lailatulqadar. Amalan yang paling banyak digandakan pahalanya dan malam lailatulqadar untuk mereka yang dipilih oleh Allah. Sama-samalah kita menadahkan tangan memohon supaya kita adalah orang-orang itu.

Selamat berpuasa kepada semua yang sedang berada di sini. Yang mengunjungi blog ini secara sengaja atau tidak saya mendoakan agar kita akan terus dikurniakan kesihatan yang baik oleh Allah s.w.t. agar dapat menjalani ibadah puasa dengan cemerlang dan sempurna seterusnya mendapat keberkatan dan rahmat dariNya yang dicari-cari oleh semua.

Elakkan membazir dalam apa sahaja yang kita lakukan terutamanya ketika untuk berbuka. Nafsu lapar akan sentiasa menggoda kita untuk sentiasa melakukan pembaziran dan sama-samalah kita berjuang untuk melawan nafsu buruk yang sekian lama menguasai kita selama ini. Jadikan ramadan permulaan kepada semua kebaikan.

Pohon maaf agak lama juga tidak mengemaskinikan blog ini kerana kesibukan menjadi urus setia Persidangan Penterjemahan Antarabangsa Ke-12, di Pulau Pinang yang baru sahaja selesai. Alhamdulillah.