14 October, 2009

Jom Baca Buku- Menakhoda Zaman (Helming the Times)

Inilah buku terbaharu yang mencatatkan sejarah kerana ia merupakan buku pertama karya Yang Berhormat Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak. Tempoh terjemahan dan penerbitan yang paling singkat kerana Pejabat Perdana Menteri memberikan kelulusan seminggu menjelang Hari Raya Aidil fitri 2009 siap dan dilancarkan pada 11 Oktober 2009.

Menakhoda Zaman /Helming the Times

Menakhoda Zaman (Helming the Times) oleh Datuk Seri Najib Razak diterbitkan dalam dwibahasa (bahasa Melayu dan bahasa Inggeris) dengan bahasa mudah difahami bagi membolehkan Perdana Menteri berkongsi idea dengan semua lapisan masyarakat. Judul itu mengambil tajuk ucapan Najib ketika merasmikan Persidangan Serentak Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno pada 29 Mac 2009.

Mengandungi 11 bab dengan 76 halaman masing-masing dalam bahasa Melayu dan bahasa Inggeris yang mengumpulkan siri ucapan beliau, ditulis semula oleh Najib berdasarkan lima ucapannya ketika menjadi Timbalan Presiden Umno dari 2004 hingga 2009.

Secara keseluruhannya, buku ini banyak membicarakan mengenai kedudukan, kelemahan dan masa depan orang Melayu serta bagaimana mereka boleh bangkit menjadi bangsa yang disegani dan dihormati.

Menakhoda Zaman /Helming the Times
Penulis: Najib Tun Razak
Penerbit: Institut Terjemahan Negara Malaysia dan MPH Publishing
Tahun Terbit: 2009
ISBN: 978-983-068-479-6
Jumlah halaman: 76 halaman bahasa Melayu & 76 halaman bahasa Inggeris)
Harga: RM42.00

Anda boleh mendapatkannya di seluruh MPH dan cawangannya termasuk Alamanda Putrajaya dan MidValley atau menelefon ke ITNM 03- 41497210 Unit Jualan. Sinopsis ini dipetik dan disaring dari Berita Harian dan gambar di ambil dari laman blog Sdr. Anuar Manshor.