19 November, 2010

Al Fatihah – Allahyarham Mohd Afzainizam Mustaffa

Setiap yang hidup pasti akan mati itulah janji Allah. Kehidupan ini sementara semakin yakin kepada yang hidup apabila orang-orang yang kita sayang mulai hilang satu persatu. Begitulah dengan teman sepejabatku yang sama-sama bekerja di Institut Terjemahan Negara Malaysia - Saudara Mohd Afzainizam Mustaffa telah kembali ke rahmatullah pada 17 November 2010 (Rabu). Jenazahnya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Cheras (Jalan Kuari) sekitar jam 10:00 pagi khamis.

Aku sendiripun jarang dapat berbual lama dari hati ke hati sepanjang mengenalinya. Yang aku ingat dahulu dia pernah lama tak datang ke pejabat. Aku ingat dia berhenti. Tanya kawan rupa-rupanya dia sakit. Tak silap dia orang cakap kena lelah. Lepas kembali bekerja badan dia susut banyak.

Tak lama aku pula kena sakit belakang yang berpanjangan sehingga terpaksa mendapatkan rawatan di Hospital Ampang Puteri. Pernah sekali ketika mengunjungi di hospital untuk mendapatkan rawatan aku terserempak dengannya yang berpakaian hospital berada di pondok kawalan di hadapan hospital. Aku sangat hairan. Dia ketika itu sedang memberi lambaian selamat tinggal kepada anak perempuannya lalu tersenyum kepadaku. Bosan katanya duduk di wad. Rupanya dia di tahan di wad kerana susah bernafas.

Dan dua hari yang lalu aku mendapat SMS dari teman pejabat mengatakan bahawa beliau telahpun dijemput Ilahi. Meninggal kerana mendapat serangan jantung. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohmu dan semoga kau aman di sana.

Al-Fatihah buatmu.



1 comment:

Zubair said...

Al-Fatihah. (zubair)

www.vrrrooommm.com