17 November, 2010

Salam Aidiladha 2010




Gambar paling atas, juadah raya. Gambar atas teh hadiah Kak Az dari turki-terima kasih ingatkan kami. dan di sebelah rakan-rakan yang berkongsi raya di rumah.
Hari ini dah raya lagi. Raya Haji. Masuk dua raya Bonda beraya bersamaku. Malam tadi bonda tidur awal kerana kurang sihat. Aku terus ke dapur untuk buat Nasi Minyak. Adik2 dan keluarga serta rakan-rakan yang tak dapat nak balik aku ajak beraya di rumah.

Sudahnya pagi-pagi selepas sembahyang raya rumah sudah penuh dengan rakan-rakan dan adik bersama keluarga datang ke sini. Penat badan tapi rasa berbaloi dapat menjamu mereka denga apa yang ada. Cerita teman dua hari lepas bekalan ayam bulat habis di TESCO. Bukan sorang yang cerita malah rakan pejabat juga. Aku agak ramai yang missed makan rendang ayam kali ini. Apapun bukan target aku nak beli ayam untuk raya syukur alhamdulillah.

Apalah cerita saudara-saudaraku yang di kampung. Hanya panggilan telefon dan kiriman SMS sahaja yang dapat. Semoga mereka menyambut aidiladha dalam keadaan yang bahagia walaupun bonda tiada bersama. Seminggu lagi mereka akan jumpa bonda.

Kepada teman-teman yang sudi datang berhari raya, terima kasih banyak. lepas ni kita buat parti pulak ya.

No comments: