08 November, 2010

Selamat Maju Jaya Syed Ali


Syed Ali tu yang duduk di hadapan sebelah kiri pakai cermin mata. Yang muka macam sedih tu dialah..tau pulak di sedih (hehe..sabar Sheikh)


Tak lama di ITNM cuma tiga tahun sahaja. Begitulah 'pendeknya' umur teman-teman yang datang dan bekerja di ITNM ni. Tapi ada juga yang 'liat' dan panjangnya umurnya seperti aku dan 'yang lain-lain' selagi belum ada seru untuk berhenti selagi itu kelibatku akan terus berada di sini.
Walau apapun itu lah rezeki di tangan tuhan. Nasib kita tidak sama walaupun sama pada satu satu masa. Tetapi ia tidak akan sama sepanjang masa. Kita terus berdoa dan berusaha untuk dapat sesuatu yang baik dalam hidup dan yang ditentukan Allah itu berbeza-beza bagi setiap ciptaanNya.

Dah hilang seorang teman makan tengah hari aku... Syed atau aku panggil 'Ustaz' sahaja kau jangan jadi kacang lupakan kulit pulak. Aku merakamkan pantun aku telah aku bacakan sewaktu jadi 'emcee' majlis perpisahan tempohari untuk kenangan.

Dua tiga kucing berlari,
Kucing berlari di atas balak;
Dua tiga boleh kucari,
Sudah dapat berhenti pulak.

Tuai padi antara masak,
padi masak dibawa budak;
Intai kami antara masak,
Esok jangan tergila talak.

Harap kau tak kecil hati dengan pantun jenaka aku okey. Aku doakan kau semakin berjaya di sana. Adios.

No comments: