03 December, 2009

Alhamdulillah Dan dah sembuh



Nanti tanya Dan berapa banyak doktor masukkan air dalam badannya dan berapa botol pula air 100 plus yang diminumnya. Ada juga petua tak silap saya dalam blog Norzailina Nordin dengan memakan Sup Ketam Demam Denggi boleh cepat sembuh. Juga petua meminum jus betik dipercayai juga dapat mempercepatkan penyakit Demam Denggi ini sembuh.

Kasihan Dan dah lah badan tu tak berapa nak ada isi- sakit pula. Zaidan (staf di Unit Penerbitan ITNM) diserang Demam Denggi beberapa hari sebelum Hari Raya Aidiladha dan nampak gayanya berhari raya di Hospital dia tahun ini.

Hujung tahun di kebanyakan pejabat kerajaan kerja semakin berkurangan tetapi di ITNM banyak sasaran yang perlu ditunaikan dan ini memerlukan kekuatan mental dan fizikal agar dapat melaksanakan tugas tersebut. Tetapi jika badan kurang sihat apakan daya ia adalah rezeki yang Dia beri.

(Kalau aku sebut jangan marah ya Dan-kadang-kadang tuhan nak bersihkan dosa kita, bukanlah makna aku ni tak ada dosa-akupun selalu sakit gak tapi alhamdulillah belum masuk wad lagi.) Mengikut saintifik pula badan sudah kehabisan antibodi. Maka dengan itu badan tidak lagi berupaya melawan virus penyakit yang menyerang pertahanan badan. Selepas kita sembuh antibodi terbina semula dan badan kita menjadi kuat untuk beberapa ketika bagi melawan virus yang masuk ke dalam sistem pertahanan badan.

Hari ini Dan dah datang menjengah kat pejabat untuk lihat kerja-kerja tertangguh. Alahai hatinya dah tak senang gamaknya dan hari ini juga giliran Yana ke hospital menjalani ujian darah dan doktor tidak menolak kemungkinan Yana juga mengidap Demam Denggi. Mudah-mudahan tidak lah ya! Sebab kita ni nak berlari jauh lagi kawan-kawan sehingga 2009 melabuhkan tirainya. Amin

No comments: