07 December, 2009

Saban Tahun Hari Lahir Yang Tidak Jemu Datang


Mereka memang suka posing tak kira majlis apa mereka akan tetap rasa cantik dan ingin mendapat perhatianku..jangan mare semua. Hahaha

17 November lalu adalah tarikh biasa bagi aku dan rakan-rakan tetapi ia adalah hari bermakna buat Puan Siti Rafiah Sulaiman bos di Jabatan Terjemahan dan Penerbitan kerana hari itu stafnya dan sepakat nak buat majlis mengejut sambutan ringkas hari jadinya.

Daripada nak hadiahkan sejambak bunga terus mereka beli dua biji kek kerana dah terlebih bajet dek sumbangan pungutan kilat di kalangan mereka. Sekalung tahniah kepada semua yang menjayakan terutamanya Yana, Fauziah, Ayu, Vevah dan mereka yang dah lupa nak sebut namanya di sini tetapi begitu bersemangat menjadikannya realiti.

Terima kasih juga kerana gimik yang menjadi. Siap padam-padam lampu dan berpura-pura blackout lagi selepas itu mereka membawa kek ke bilik bos. Panik gak nampak wajah bos kerana memang dia menyangka bekalan elektrik terputus!

Mungkin tahun hadapan boleh kita cuba beli piza pulak!

Nampaknya dah jadi tradisi sambut hari jadi begini di Jabatan Terjemahan dan Penerbitan. Sedap dapat makan kek yang dicuit-cuit. Nak makan banyakpun keadaan dah tak mengizinkan lagi.