31 December, 2010

Peristiwa Sepanjang Dua Minggu Berlalu


Kak Lid dua dari kiri dan Sue empat dari kiri.

Terlalu banyak peristiwa yang berlalu sepanjang dua minggu yang berlalu hingga tidak berkesempatan untuk mengemaskinikan di blog ini. Pada 17 Disember 2010 dua sahabat di ITNM menamatkan perkhidmatannya secara serentak. iaitu Sdr. Suziana Abd Aziz (Sue) dan Sdr. Norlida Jantan (Kak Lid). Sue memang lama telah berkhidmat dengan ITNM iaitu sebelum kewujudan ITNM lagi-kira lebih dari 17 tahun dan Kak Lid saya kira mungkin mencapai 12 tahun.

Kedua-duanya ingin memberikan tumpuan kepada kehidupan peribadi dan masih mahu meneruskan kerja-kerja penterjemahan secara sambilan. Kepada keduanya saya mengucapkan selamat maju jaya. Ucapan selamat maju jaya juga tidak lupa untuk Puan Zinitulniza kerana menamatkan perkhidmatan dengan ITNM dengan tarikh yang hampir sama.


Puan Ramlah Sedang menyanyi


Pada 18 Disember 2010 bertempat di Kelab Golf Sultan Abdul Aziz Shah di Shah Alam telah berlangsung perkahwinan anak rakan yang aku kenali di sewaktu berkunjung ke Australia pada 2008- Yana. Selamat pengantin baru Yana semoga bahagia hingga ke akhir hayat.
Puan Ramlah tak lepas peluang menyumbangkan sebuah lagu - Jerat yang dipopularkan oleh Harvey Malaiholo. Aku pun sempat juga melepaskan gian menyanyikan 2-3 lagu dalam majlis itu. Dapat Hadiah lagi dari abang dan adik yang jaga karaoke tu. Terima kasih ya.



18 Disember 2010 juga Nur Hanani Laidin rakan sepejabat dan pasangannya Mohd Yusri Yahya selamat diijabkabulkan di Dewan LJT di Taman Melawati. Besar dan selesa dewan tu. Yang tak tak best ada adik yang bagi cuba-cuba minum air Gofresh keluaran Sime Darby depan pintu masuk. Dah minum-minum segan lak tak beli. Beli pulak sampai 6 pek sebab terpedaya dengan hadiah percuma. Aduya. Apa pun untuk Hanani semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.

No comments: