09 February, 2009

Kain Dari Langit dan Program Gerak Usahawan Nasional 2009




Seronok jika dapat melihat respon dari anda! Saya sudah agak anda tentu akan tertanya-tanya apa akan jadi dengan kain dari langit. Cerita itu memang tidak habis di situ sahaja. Saya tidak dapat menulis panjang ketika itu kerana berada di Hotel Seri Pacific ketika itu sejak 2 hari lepas menemankan kawan yang datang dari Australia untuk program Gerak Usahawan nasional 2009 anjuran Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi di PWTC. (6-8 Februari 2009)

Kepada Ahmad Norly dan Puan Ramlah selamat kembali ke tanah air. Seorang kenalan lama dan seorang kenalan baru yang berjaya membuka perniagaan di Australia dalam perniagaan Restoran(Makan2) dan pembekalan Daging Halal (Mecca Meats and Smallgoods). Hari itu juga teman lama dari Jakarta Zamry yang bekerja dengan syarikat pengiklanan di sana kembali ke tanah air untuk sama-sama berjumpa.

Seronok sekali dapat melawat gerai-gerai pameran di situ dan mengetahui ramainya rakyat Malaysia di luar negara yang berjaya menjalankan perniagaan di negara orang. Mereka kembali ke tanah air untuk berkongsi pengalaman dengan kita di sini dan mendedahkan peluang-peluang yang ada, memberi bimbingan dan sebagainya. Semoga program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa-masa yang akan datang.

Cerita yang tergantung itu akan saya sambung jika mendapat syarikat penajaan. (Hehee... tunggu saja waktu yang saya lapang kerana saya juga terpaksa membahagikan masa untuk sebuah novel yang akan menemui anda tidak lama lagi.)

No comments: