02 February, 2009

Selamat Berbahagia hingga ke Akhir Hayat- Firdouse

2 Februari 2009



Selamat Pengantin baru kepada teman sepejabat Firdouse dan isteri. Semoga jodoh anda berkekalan hingga ke akhir hayat. Terlambat sedikit menyiarkan post ini. Pertama kerana saya memang lupa nak catat nama isterinya. Saya tercari-cari kad jemputan itu dan baru teringat kad itu cuma satu sahaja dan di kongsi bersama rakan-rakan yang lain dan kad itu di tampal di papan kenyataan di unit penerbitan.

Dari hari ke hari asyik terlupa sahaja nak membelek kad itu. Al maklum sahajalah di pejabat sekarang kalau melangkah masuk sahaja akan lupa untuk hal-hal lain kerana 'Unit Penerbitan' sedang dilanda taufan kecil sekarang!

Nasib baik tarikh kenduri itu saya tidak lupa. Kebetulan masih berada di Kuala Lumpur saya mengambil kesempatan itu bersama anak saudara menghadiri kenduri Fir. Saya tiba jam 3.00 petang dan suasananya seperti lengang dan lesu sahaja seperti wajah kedua pengantin. Mungkin kemeriahan itu telah berlalu dan saya mendapat suasana 'hujung-hujung' sahaja.

Sempat bersalaman dengan Fir dan mengucapkan tahniah. Kata Fir tak ramai teman sepejabat yang datang. Saya fikir mungkin ramai yang bercuti apatah lagi cuti panjang sempena Tahun Baru Cina ada yang balik kampung untuk 'beraya' sama.

Sekali lagi untuk Fir 'Selamat Pengantin Baru'.

No comments: