26 December, 2008

Aku dan kebuncitanku. Aduh

Setiap langkah di sini mesti nak dirakamkan memorinya. Dan apabila setiap kali melihat memori itu aku rasa pemandangan itu lebih menarik dari diriku yang sudah bertambah buncit! Aduh. Maka selepas sedar akan maju maranya perutku aku terasa malu sendiri dan keadaan itu tidak harus berterusan. Untuk pose yang berikutnya maka akupun terpaksa menarik nafas dalam-dalam dan menjerit kepada teman.

"Cepatlah ambil gambar dah penat ni.."(menahan nafas). Dan teman beberapa kali pernah juga mengenakan aku dengan berkata.
"Okey tahan, tahan. Belum. belum. Tahan..tahan."
Apa lagi aku sudah rasa macam nak pitam. Setelah 'didera' barulah gambarku diambil. Sampai teman selalu berkata aku dah macam Santa Clause! Cuma pakaikan baju merah sahaja.

Entah mengapa sejak tiba di sini aku dilihat teman kuat makan. Mungkin kerana cuaca dingin di sini, membuatkan aku ingin terus-terusan makan agar badan aku terus hangat.

No comments: