11 December, 2008

Selamat bertemu kembali

Lama tidak mengemaskini blog ini rasanya seperti sudah bersawang rupanya. Sehingga ada rakan-rakan yang merasa hairan. Ye lah di kampung agak sibuk sedikit. Walaupun ada kemudahan tetapi waktu pula singkat. Tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan selamat kecuali di sini khasnya di Bukit Antarabangsa. Ada di antara teman yang menjadi mangsa kejadian tanah runtuh. Takziah kepada yang ditimpa musibah harap banyak bersabar Allah menguji kita jika Dia sayangkan kita itulah di antara tanda-tandanya.

Ada teman yang juga tinggal di situ khabarnya mahu berpindah kerana merasakan keadaan tidak selamat itu tidak sepatutnya wujud dalam keadaan begini. Semasa kejadian itu aku dalam perjalanan pulang ke KB aku menerima tak kurang dari 10 SMS dan juga panggilan telefon dari teman dan saudara mara bertanyakan sama ada selamat ataupun tidak. Terima kasih teman2 dan saudara mara. Alhamdulillah aku masih bernyawa. Kejadian itu agak jauh juga dari rumah ku. Janganlah risau.

Ada juga teman yang tidak tahu apa-apa mengenai kejadian itu kerana baru pulang dari Indonesia. Dia sangka aku bergurau. Tetapi selepas melihat berita di TV baharulah dia percaya. Agaknya aku ni seperti gembala kambing yang menipu orang kampung dengan serigala! Jadi anda janganlah selalu menjadi gembala kambing itu sama seperti aku. Kerana lama-lama bukan orang kampung sahaja tidak akan percaya, kambing pun tak nak percaya lagi kat aku. Katakan tak nak kepada kambing!

No comments: