23 March, 2009

Senyum- Mini Zorro & Kuda Kepang

Suatu pagi di hari minggu. Aku bersama teman melalui sebuah lebuhraya. Teman aku memandu kereta. Jadi pemandanganku menjadi luas. Tiba-tiba ternampak seorang lelaki tepi jalan. Aku sangka dia mempunyai masalah. Tetapi memang tidak sempat untuk memperlahankan kenderaan kami.

Bila kereta kami menghampirinya kulihat ada tripod dan kamera di hadapannya. Dia sedang fokus memandang ke sebuah padang di tepi lebuhraya itu. Sambil memberi isyarat dengan sapu tangannya seperti sesuatu. Aku cuba mencari kepada siapa dia memberi arahan itu.

Wah kelihatan seorang kanak-kanak dalam lingkungan umur 9-10 tahun berpakaian dan bertopi hitam serta memakai topeng persis zorro bersama kuda kepang. Sudah bersedia untuk berlari dengan kudanya. Maka bermula adegan kanak-kanak itu berlari dengan kuda kepangnya. Aku menahan perut geli hati dengan pandangan sekilas di pagi minggu itu.

Mini Zorro berlari dengan kuda kepang di pagi buta!

No comments: