10 June, 2009

Genap Setahun Sehari

Usia Blogku
Diam tak diam usia blog ini pun mencapai usia setahun dan agak malang juga pada ketika ia genap setahun saya tidak menyedarinya. Bila dah terlepas barulah sedar apa yang tak kena. Tak apalah janji aku tak pernah lupa kewujudan blog yang sudah dikunjungi oleh 23,900 orang sehingga hari ini dan aku tidak pernah menyangka ia akan dikunjungi begitu ramai orang setiap hari.

Kalau ibarat rumah letih aku menyapu rumah setiap setiap kali orang datang. Sekali dibuka tidak boleh ditutup lagi. Dan apalah nasib blog ini kalau disyaratkan supaya didaftarkan. Mungkin aku akan mengikut jejak bos PTS Kak Non yang bertukar Domain luar negara! Ah semuanya mungkin. Nak kata tidak patriotik pun tak apalah, bukan itu alasannya.



Inilah gambar kereta yang menjadi rebutan itu dan di hadapannya itu bukanlah Jamaludin Aloi. Kalau korang nak tahu cuba pergi ITNM dan tanya orang kat sana siapa yang macam orang tak betul depan kereta tu.

Jamaludin Aloi

Mengambil kesempatan ini aku nak ucap tahniah kepada Sdr. Jamaludin Aloi yang telah memenangi kereta Myvi dalam peraduan Beli Buku ITNM dan menangi hadiah bernilai RM100,000 yang julung kali diadakan oleh ITNM sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 April yang lepas.

Sebuah Myvi idaman semua tajaan Perodua telah menjadi miliknya. Wah nampaknya keputusan itu benar-benar sulit sehingga saya sendiri sebagai staf ITNM pun tidak mengetahuinya. Tup tup tahu pun melalui berita TV3 baru sebentar tadi.

Ramai juga kawan-kawan bertanya sebelum ni hadiah tu betul-betul ke atau gimik nak buat jualan je. Aku menjawab yakin ada. Tak baik tipu-tipu. Cuma bersabar ajelah kalau ada rezeki kau orang adalah. Dan hari ini adalah jawapannya.


Pasar Malam Ukay Perdana
Cerita pasar malam pun nak heboh ke? Hehe. Memang lah sebab dengan adanya pasar malam Ukay Perdana dah jadi tempat kediaman yang hidup dan semakin lengkap. Dah lapan tahun aku tunggu bila nak dibuat pasar malam ni. Dahulu Bazaar Ramadan pernah buat di tapak pasar malam tadi semusim sahaja ia dipindahkan ke tempat lain kerana tiada sambutan.

Tetapi hari ini dah masuk minggu ke empat dan wajah Pasar Malam semakin berseri. Minggu pertama tiada orang jual ikan. Aku sempat dengar seorang wanita merungut tak ada jual ikan. Minggu kedua dah ada. VCD haram pun ada. Minggu ketiga makin bertambah, kawan-kawan dan jiran pun sibuk berniaga di situ. Dan hari ini dah ada orang jual daging dan kereta mainan pula. Mungkin minggu depan ada orang jual Myvi pula.

Yang dinantikan sekarang ni bila pula bank-bank nak buka cawangan di sini.


Gambar ni tak payahlah ada penerangan sebab dialah Azman

Tahniah Azman
Hampir sebulan lepas terjumpa Man kat Carrefour beli barang persediaan nak pergi umrah. Alahai beruntungnya badan baru bertukar tempat kerja dapat pula pergi umrah bersama keluarga. Man dah makin bulat sekarang. Tunggu sikit masa lagi boleh lah panggil Man Bulan!