04 June, 2009

Terima Kasih teman-teman ucapan itew..

Paling awal mendapat ucapan selamat hari jadi dari Atie sehari sebelum. Dah uzur benar dah rasa badan bila kaki kerap kejang-kejang (kalau kajang-kajang boleh juga makan sate), kepala sering pening dan matapun dah kabur.

Zai paling awal mengucapkannya melalui SMS diikuti adinda akram, adinda sal, adik zed, umay, jefbuj, rozi, rahayu. Yang menelefon adinda saba, rizal, vevah dan ojai dan yang mengucapkannya di hadapanku yana, adlin, kak asiah dan ramai lagi kalau aku lupa menyebutnya. Al maklumlah aku kurang makan kismis. Kalau makanpun dah tak jalan rasanya!

Ada sesiapa tak yang sama tarikh lahirnya denganku? Nak bagi hadiah! Hehehe. Dahulu masa kat sekolah ada sorang kawan yang memang sama usia dan harinya mungkin lain jam saja lahir. Nama dia jaafar, di manalah agaknya kawan tu.

Masa dahulu tahun 70an lah korang mungkin tak ingat kerana tak kena batang hidung sendiri. Aku tak pernah dapat ucapan selamat hari jadi dari kawan-kawan sekelas di hari jadiku kerana tiba hari jadi sahaja cuti satu malaya. Tarikhnya sama dengan sambutan hari jadi Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong tetapi sekarang di panggil Ke Bawah Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong. (Gelaran Maha Mulia digugurkan dan dipersetujui oleh para ulama kerana Maha itu hanya untuk yang Esa sahaja.)

Tetapi lama-lama aku jadi bangga pula kerana hari jadi sama dengan Yang DiPertuan Agong. Tetapi setelah itu sambutan hari jadi Agong telah diubah ke sabtu minggu pertama dalam bulan Jun bagi memudahkan seluruh rakyat menikmat cuti hujung minggu lebih panjang (ketika itu hari sabtu masih hari bekerja).

Walau apapun sebenarnya hari jadi itu tetap sama dengan hari-hari lain cuma kalau berbeza pun dapat makan kek percuma sahaja dan dapat hadiah! Hehehe.