16 June, 2009

Kepada Semua Warga Emas dan Ahli Keluarga Warga Emas

Sekadar menyampaikan risalah yang saya perolehi di sebuah surau di Ukay Perdana. Kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat melancarkan beberapa program Merakyatkan Ekonomi Selangor.

Program yang dinamakan MESRA USIA EMAS dan OKU (Orang Kurang Upaya) yang berdaftar secara sah dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat) tanpa mengira jantina, kaum, agama, pendapatan, kedudukan dan fahaman politik. Pendaftaran skim adalah percuma. Warga emas yang layak mendaftar adalah yang berumur 60 tahun dan ke atas. DAN

Sama ada
1.Lahir dan sedang menetap di Negeri Selangor; Atau
2. Lahir di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebelum 1/2/1974 DAN sedang menetap di Negeri Selangor atau bermastautin di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.
DAN
3. Bermastautin di Negeri Selangor secara sah sekurang-kurangnya 15 tahun.

Manfaat dari program ini Kerajaan Negeri Selangor akan menyumbang RM2,500 kepada Penama Warga Emas yang telah didaftarkan. RM1,000 akan diberikan dalam tempoh 24 jam selepas menerima laporan kematian. Baki RM1,500 akan diberikan dalam tempoh 60 hari seterusnya. Segala sumbangan ini akan disalurkan oleh ADUN sendiri melalui Pejabat Khidmat Masyarakat ADUN Hulu Kelang.

Pendaftaran hendaklah dibuat sebelum 30 Jun 2009. Anda Hanya perlu membawa salinan kad pengenalan bagi ahli, penjaga dan penama.
Mohon maaf penyiaran kandungan risalah ini bukan bermaksud menunjukkan sokongan kepada mana-mana parti tetapi sekadar menyampaikan maklumat sahaja. Wang yang hendak disalurkan itu adalah juga wang rakyat. Siapa dan bagaimana rakyat mendapatnya semula adalah persoalan kedua. Rebutlah peluang yang telah ditawarkan itu.