12 January, 2009

Hobi Yang Mendatangkan Faedah

Tiada apa yang dapat menggembirakan anda jika hasil karya anda diangkat dan dikongsi bersama umum. Begitulah dengan diriku apabila pulang dari menonton persembahan Mak Yong tempoh hari tiba-tiba melihat sebuah sampul surat berisi sekeping cek bayaran royalti untuk sebuah puisiku yang pernah tersiar di sini tidak lama dahulu.

Keputusan untuk menghantar puisi itu setelah aku bertemu kawan lama yang bekerja di Dewan Bahasa dan Pustaka. Sebenarnya dari kunjungan ke DBP banyak ruang yang boleh aku terokai lagi tapi waktu adalah batasannya. Tambahan sekarang aku ada sesuatu yang harus diselesaikan.

Puisiku Istidraj disiarkan dalam Majalah Dewan Sastera terbitan bulan Januari 2009. Jika begini keseronokan melihat hasil kerja tersiar maka maknanya hobi sebenarnya boleh mendatangkan hasil. Tidakkah anda merasakan begitu? Ia dipilih dari tiga puisi yang dihantar.
Selamat malam kerana aku terpaksa meninggalkan CC ini. Kebanyakan berita tidak mempunyai visual kerana thumbdriveku dijangkiti virus.Tunggu sahaja Streamyx pulih ya untuk paparan yang menarik. Sehingga jumpa lagi! Wassalam.

No comments: