06 January, 2009

Steak itu-Terima Kasih Puan Ramlah




Pokok anggur di rumah Puan Ramlah Perth-Australia.

Terima Kasih Puan Ramlah. Sungguh enak makan steak di rumah anda tempoh hari. Rasanya itulah steak yang paling enak pernah aku makan dengan rasanya yang masih segar. Walaupun baru pertama kali jumpa Puan Ramlah seperti dah lama mengenaliku. Agaknya semua orang kita di Australia macam gitu. Anaknya Liana juga cepat mesra.


Puan Ramlah mengusahakan sebuah premis menjual daging halal dengan jenama Mecca Meats & Small Goods. Peluang mengunjungi tempat beliau bekerja memproses daging halal sekaligus mengikis persoalan dalam kepalaku bagaimana untuk mendapatkan daging halal di Australia.

Sebelah siang melawat premis itu dan sebelah malam beliau menjemput aku dan rakan-rakan menikmati makan malam di rumahnya. Bukan sekali malah dua kali makan malam. Di rumah Puan Ramlah ini juga aku dapat melihat pokok anggur dan memegang buah anggur yang masih di pohonnya. Manis kenangan itu tetapi tidak semanis buah anggur yang belum masak. Anggur yang muda rasanya tersangat masam seperti belimbing buluh!


Daging halal dari Mecca Meats & Small Goods ini rupanya dibekalkan ke Restoran Makan2. Jadi jika anda inginkan makanan halal yang telah di masak datanglah ke Restoran Makan2 di Albany Hiway Australia.

1 comment:

Anuar Manshor said...

Kalau Enche Lah bawakan seorang satu gugus anggur itu, kami mendoakan tahun hadapan Enche Lah pergi UK pula:)