21 January, 2009

Lebuh raya DUKE hati-hatilah jika memandu

Malang tidak berbau tetapi malang boleh dielak jika anda sentiasa berhati-hati. Apa yang ingin saya jelaskan kepada anda ialah mengenai malang yang baru sebentar tadi dilihat. Sebuah lebuh raya DUKE yang baru sahaja dibuka untuk laluan pengguna. Terdapat satu laluan yang merbahaya iaitu susur dari jalan setiawangsa menghala ke Taman Melawati dan Ampang.

Selekohnya sangat tajam. Jika anda memandu dengan kelajuan yang tinggi anda akan berhadapan dengan risiko kemalangan. Saya tidak nampakpun tanda kelajuan diletakkan disitu jadi pemanduan berdasarkan keselesaan pemandu. Ketika menghampiri selekoh saya lihat ada sekumpulan remaja berlegar-legar diselekoh itu dan memberi isyarat yang saya kurang faham.

Hati sudah terdetik mungkin saya telah masuk ke dalam perangkap perompak di lebuhraya. Namun sangkaan saya meleset. Remaja tadi adalah mereka yang mungkin tinggal di pangsapuri berhampiran. Dia cuba memberi isyarat perlahankan kenderaan kerana ada sebuah kenderaan yang telah terlentang dengan empat roda di atas.

Saya agak kenderaan itu baru sahaja kemalangan. Ada seorang pemuda berpakaian kameja sedang menelefon mungkin sedang meminta bantuan. Lorong itu sangat sempit sangat sukar untuk saya berhenti dan jika saya laju tadi mungkin nasib pemandu tadi akan menjadi seperti pepatah 'sudah jatuh ditimpa tangga'.

1 comment:

mie3425 said...

Enche, saya pun hampir-hampir telanggar dinding ketika di selokoh Sri Gombak.