10 July, 2008

Serupa tapi tak sama 1


Acu, cuba, try, test tengok kat foto. Sama tak?
Saya sendiri pada kali pertama dapat merasakan kelibat mereka hampir sama. ̣Shaharwati Saad seorang pekerja ITNM dengan bekas pelajar praktikal Politeknik Sabak Bernam, Nur Diyana Hambali.

Trut truuuut truut. Saya cuba menghubungi Shaharwati.

Helo Atie nak tanyalah pasal wajah sama ni Atie ngan Diana.
Eh nak interview ke ni? Ala malu la. Kata Atie gelak.

Atie sendiri macam mana bila orang kata wajah Atie sama?
Terasa muda lah kan ! kata Atie gelak lagi

Atie sendiri lihat Diyana macam tengok diri sendiri ke? Saya bertanya.
Em..mula-mula la. Tapi bila tengok betul betul, ada perbezaannya.Tak sama. Kata Atie lagi.

Siapa yang pertama sekali yang menyedari hal ini (wajah sama).
Saya dengar cerita la. Ada staf (Sakri) yang panggil Diyana tu Atie. Dia salah orang. Manalah si Diyana tu nak menyahut ! Ramai lagi yang terkena.

Saya tanya Ina pula.
Ha ah masa Diyana mula masuk terkejut gak la. Muka macam sama tapi Ina dah kenal lama ngan Atie bila tengok betul-betul takde lah sama. Lebih kurang sama. Tapi kalau orang kata adik beradik mesti orang percaya. Tapi dari segi perwatakannya memang tak sama. Kata Nor Azlina rakan baik Atie.
Anda tentu ada pengalaman yang sama. Sayapun ada rahsia itu! Dulu orang-orang tua cakap dalam dunia ni ada tujuh orang rupa yang sama macam kita. (Sekarang orang-orang tua dah tak cakap ke atau kita dah jauh dari orang-orang tua?) Kalau betul macam tu mesti ada lagi enam. Tak payah pergi jauh-jauh mungkin adik atau kakak anda sendiri?

No comments: