28 June, 2008

Anjung Selera Dagang Jaya- Selera Sarawak




Tiga hari lepas aku menerima khidmat pesanan ringkas

“Beb jangan lupa mai kat kedai makan kita kat Taman Dagang Jaya lepas Carrefour baru Ampang, jumpa traffic light belok kanan. Betul-betul kat tepi jalan. Jual masakan Sawarak- Nasi Kari Ayam Pencen dan lain-lain. Hari Jumaat ini dari kul 5.00pm sampai 12.00am C U! “

Dan baru sebentar aku melunaskan janji untuk support dia. Aku agak was-was dengan tempat tu lalu aku berhenti di bahu jalan dan menelefonnya.

“Okey lepas Carrefour tu jumpa traffic light ko belok kanan, Kedai aku tepi tu mesti nampak punya.” Jelas kawanku itu lagi.”
“Oh Anjung Selera namanya” kataku kepadanya.
Memang mudah aku sampai tanpa tersasar tujuan. Dia menyambut aku dengan mesra seperti selalu.
Selepas beberapa minit berborak dengan teman lamaku, datang pelayan wanita yang masih remaja (comel).

“Nak makan apa bang?”.
“Apa yang ada?”.
“Nasi Lemak, Mee Kolok, Laksa Sarawak dan Nasi Kari Ayam Pencen”

Aku minta Laksa Sarawak darinya dan kami terus berborak. Aku melihat adik wanita temanku begitu sibuk di dapur memenuhi permintaan pelanggan dan ekor mata temanku sesekali menjeling jika dia perlu membantu di dapur.

Itulah teman lamaku Mahmud Ali Basha walaupun aku merasakan dia sepi tetapi dia tetap sibuk dengan tawaran lakonan yang hampir tiada putus. Ketika aku berborak dengannya tadi perbualan kami juga terhenti kerana ia menerima panggilan telefon yang memaksa ia ke Kuantan esok pagi. Ada penggambaran Iklan di sana.

“Rezeki Beb.”katanya mengakhiri perbualan sambil menyuruh aku datang lagi.

No comments: