09 June, 2008

Kartun Lat dalam Bahasa Jerman


Aku memang peminat kartun lat. Dulu Sewaktu lepas sekolah sementara menunggu keputusan masuk IPTA aku buat macam-macam kegiatan seni. Antaranya melukis kartun dan menghantarnya ke akhbar-akhbar perdana. Ketika kartun aku di siarkan di akhbar Berita Harian aku lah orang yang paling gembira dalam dunia. Dapatlah RM10 untuk satu siaran.Tapi ketika itu tak silap aku dapat RM110...suka. Tapi kenapa aku tak terus berkarya ya? Kalau tak tentu sekarang aku dah bergelar Datuk kan?


Tinggalkan kisah silam ku yang macam-macam dan tak menjadi tu. Sekarang ni ITNM sedang mengusahakan karya terjemahan Datuk Lat dalam Bahasa Jerman. Setelah diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa termasuk Jepun, Peranchis, Belanda dan Bahasa Inggeris (US).


Jika tiada aral melintang 24 Jun 2008 ini akan berlangsunglah majlis menandatangani contract signing dan diikuti majlis Press Conference di ITNM. Buku ini akan dilancarkan pada 16 September 2008 di Pesta Buku Frankfurt 2008.

No comments: