23 June, 2008

Kalau Kamu Beriman Kamu akan diterima Allah

Semalam (22 Jun 2008) berita mengenainya telah disiarkan dan hari ini sekali lagi disiarkan dengan tajuk “Kalau kamu beriman kamu akan diterima Allah”. Membuatkan aku juga ingin berkongsi dengan anda yang terlepas dengan berita gempar ini. Apakah petanda itu menandakan kiamat makin hampir?

Kejadian-kejadian alam yang luar biasa pun telah banyak yang berlaku kebelakangan ini. Bukanlah tujuan untuk menakut-nakutkan tetapi sekurang-kurangnya jika kita renungkan sebenarnya kita masih mempunyai banyak masa untuk melakukan ‘sesuatu’.

Budak ajaib berdakwah sejak berusia 4 tahun –dari Youtube. Itulah khabarannya.

Keajaiban Syeikh Sharifuddin berdakwah dan membaca khutbah kepada mereka yang lebih berusia darinya. Beliau berceramah di hadapan lebih 1,000 orang termasuk ibu bapanya. Kedua ibu bapanya beragama Kristian memeluk islam. Ketika berusia 2 bulan beliau berhenti menyusu.

Beliau boleh berbicara dalam 4 bahasa Itali, Peranchis, Inggeris ,Swahili serta bahasa Arab. Selain berkhutbah beliau boleh mendengar dan menjawab persoalan dengan jelas.

Menurut sumber internet pula ketika berusia satu tahun beliau telah mampu membaca Quran dan dapat berkhutbah di dalam bahasa Arab, bahasa Swahili dan bahasa Perancis tanpa mempelajari apapun. Dia juga telah dilaporkan menjadi hafiz Al Quran pada usia satu setengah tahun dan juga telah bersembahyang 5 kali sehari pada usia itu.
Dengan keajaiban Sheikh Sharifuddin berkhutbah telah banyak membuat orang menerima agama Islam dan memeluk Islam. (Visual semalam menunjukkan Syeikh Sharifuddin mengislamkan lebih 1000 orang.)
Layarilah dan cari Syeikh Sharifuddin dalam internet untuk melihat Youtube itu.

Subhanallah

No comments: