20 June, 2008

Apa Khabar? - Nur Akmal Zatul


Nama? Ini untuk mereka yang tak kenal anda sahaja.
Nur Akmal Zatul Abd Rashid

Tempat kerja sekarang?
UEM Builders Berhad.
Mula kerja dan tinggalkan ITNM tahun berapa?
Mula kerja ITNM Oct 1993 – Feb 1997, (5 tahun) lama juga tu..

Apa khabar Puan Akmal sekarang?
Saya sihat dari segi fizikal dan mental, insyAllah.

Bagaimana kehidupan sekarang?
Kalau dibandingkan kehidupan dulu dan sekarang, memang jauh berbeza. Sekarang nie dah banyak belajar erti kehidupan, setiap nafas yang diberikan Tuhan tu memang berharga, kalau kita tak hargai, rugi la.. dulu kehidupan tak seserius sekarang nie, sekarang hidup kena lebih fokus tetang masa depan.
Kerja tempat baru sekarang okay?
Kerja tempat baru alhamdulilah, hidup nie atas kita, kalau kita rasa kita boleh buat kita kena usaha sungguh2 dan disertakan dengan tawakal, kat sini pun dah 12 tahun lebih.. kalau ada anak tu dah anak dara la..

Sudah berapa orang anak?
Saya ada 3 orang permata hati, yang sulung perempuan 8 tahun, Nur Alya Fakhira (dah boleh harap dah tu..), yang tengah lelaki 6 tahun, Muhammad Akif Rafiqin dan yang bongsu, insyallah perempuan 3 tahun, Nur Afrina Faqihah.

Sekarang bekerja di mana?
Sekarang saya masih lagi berkerja di UEM Builders, rasanya tak lama lagi nak berhenti, nak tumpukan perhatian pada anak-anak dan business yang tengah saya buat sekarang ini.

Bisness apa boleh tau?
I dah buka taska (Taska Al Akmal) sejak April 2004 until now, almost 5 years. I baru je habis study dalam Executive Diploma in Early Chlidhood Education kat UUM. Diploma on secretarial nie cukup dah pengunaannya selama 12 tahun, atleast on management part tu bolehlah dipraktikan dalam taksa I.

Pengalaman bekerja di ITNM. Boleh cerita sedikit?
ITNM adalah tapak dimana saya mula-mula bekerja, pengalaman selama 5 tahun di ITNM tak akan saya lupakan, terutama terjemahan melalui komputer.

Dulu siapa Pengarah Urusan?
Dr. Ahmad Zaki Abu Bakar (sekarang Profesor dah kot..)

Masih ada menghubungi staf ITNM yang lain?
Saya masih lagi berhubungan dengan staff ITNM, awak la… masa pesta buku hari tu ada juga jumpa Zaidan dan sorang lagi tu tak ingat nama.

Apa pandangan anda mengenai ITNM sekarang?
Entah la.. saya rasa tak ramai lagi orang yang tahu pasal ITNM kalau dibandingkan dengan DBP.

Apa ucapan/pesanan kepada warga ITNM lama dan baru?
Dimana bumi dipijak di situ langit dijujung. Semoga hubungan persahabatan tu boleh kekal abadi, insyAllah.

Siapa yang anda teringin nak jumpa?
Saya nak jumpa Y. Bhg Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, itu idola saya dalam perniagaan dan kehidupan.

Jika ada yang nak menghubungi boleh beri alamat emel? nurakmal@uembuilders.com / nurakmal@streamyx.com / nazar2646@hotmail.com
Okey tahniah walaupun terlambat diatas kejayaan anda dan Selamat Maju Jaya. Terima Kasih.

(Gambar di atas adalah yang terbaru.. waktu konvo di UUM 14 Jun 2008.)

Enche's: Tengok Akmal ni teringat kat Zerd best friend dia. Zerd kalau baca tolong reply.

No comments: