17 June, 2008

Cumi & Ciki- Firdaus


Tahu tak Cumi & Ciki? Ini Cumi & Ciki zaman millenium bukan dulu-dulu punya! Saya namakan kenalan wanita dalam ruangan ini sebagai Cumi dan kenalan lelaki sebagai Ciki. Episod pengenalan kali ni saya nak kenalkan dengan Si Ciki.

Nama:
Firdaus b. Mahat

Tarikh lahir:
25 Julai 1984

Dilahirkan:
Muar: Johor

Pendidikan:
Kejuruteraan Mekanikal di Universiti Teknologo MARA. UiTM Shah Alam.

Kegemaran:
Suka ke gym, melancong, dan sukan panjat dinding (Wall Climbing).

Makanan kegemaran:
Semua masakan ibu saya.

Warna kegemaran:
Hijau, sebab hijau adalah warna semula jadi dan memberikan kedamaian.

Perkara yang anda tidak suka:
Bila ada orang suka kacau. Mereka kata badan kau tak tough lah. Ini buat saya tension tapi saya cuba mengatasi dengan mengganggapnya tidak serius. Sekarang ni dah selalu pergi gym saya rasa badan saya lebih sihat dan berkeyakinan! Jadi setiap kritikan itu kadang kala ada baiknya.

Kerjaya: Sebagai Procurement Executif di Syarikat M3 Energy di Wisma UOA. Dah 3 Tahun saya kerja. Mula-mula sukar tapi lama-lama dah biasa jadi seronok pula.

Pernah dengar mengenai ITNM?

Pernah melalui kawan dan tahu lah fungsi-fungsinya serba sedikit.

Seronok dengan hidup sekarang?
Seronok.Dulu kurang.Sekarang seronok sebab kerjaya dan stabil. Ramai dapat kawan baru di tempat kerja dan ramai kawan lama di Kuala Lumpur.

Pengalaman yang seronok untuk di kongsi.
Bila dapat bercuti dan melancong.Setakat ini baru dalam negara belum ada ruang nak keluar negara!

Komen isu semasa:
Harga minyak sekaranglah naiknya keterlaluan. Macam tak lojik. Kita negara pengeluar minyak.Jika nak dibandingkan dengan negara pengeluar yang lain harga mereka taklah terlalu tinggi. Kalau boleh kenaikan ini(harga minyak)patut dielakkan kerana ia (kenaikan harga minyak) akan menyebabkan kenaikan harga barangan yang lain dan meningkatkan kos sara hidup.

Tapi kerajaan dah bagi subsidi!

Ya saya ucapkan terima kasih untuk itu (subsisi)tapi untuk minyak sahaja. Kenaikkan lain-lain harga barang kita juga yang tanggung.

Jika ada yang ingin mengenali anda bagaimana?
Hantarkan emel ke polar_bear@yahoo.com

No comments: