07 November, 2008

Zini kau nampak lagi manis

Mungkin angin malam ini agak panas bukan kerana cuaca di luar sana tetapi cuaca di dalam siber dan blog ini sendiri. Ketika hendak memulakan post yang pertama dahulu aku telah berpesan kepada diriku sendiri kalau sekadar hangat-hangat tahi ayam tak usahlah nak berblog. Dunia blog ini bukan hanya yang indah mulus sahaja ia sama kehidupan di alam fana ini. Ada masa kita akan gembira, duka, menangis dan melalui berbagai perasaan.

Aku tidak mahu mengulas tentang kekecohan yang ada dan yang sampai ke telingaku kerana jika aku pedulikan itu semua mungkin aku akan menjadi orang yang sensitif dan cepat melatah.

Aku bina blog untuk kebaikan. Kebaikan untuk tempat aku bekerja dan kebaikan untuk meningkatkan diriku sendiri. Sesuatu yang hadir di sini adalah secara semulajadi dan fitrah. Ia adalah kehidupan realiti. Sebaik manapun manusia tetap akan ada orang yang suka dan yang benci (seperti Rasulullah S.A.W dibenci oleh kaum Quraisy). Yang paling penting ialah bagaimana kita harus menanganinya. Tidak perlu ada tangan ghaib menepis-nepis atau menuntun cerita yang seharusnya berlaku (respon) secara semulajadi. Orang Melayu selalu menyebut 'manis jangan terus ditelan pahit jangan terus dibuang.' Yang manis kekadang menjadi penyakit dan jika sakit kekadang kita telan yang pahit agar menjadi ubat. Yang kabur biarlah terus kabur dengan post ini. Itulah rencah.

Zini siapa dia? Dia adalah kawanku, kawan kita orang PR ITNM (dah kahwin) yang baru 'berhijrah'. Dalam post ini aku cuma nak mengucap tahniah kepadamu di atas hijrahmu. Kau nampak lagi manis. (Kembang la tu) Aku memang suka kau kembang lepas tu kau pecah. Hahaha. Kau tahu kenapa aku buat post ini...cubalah fikir. Sebab kau bagi aku souvenir dari Frankfurt kat aku (gurau aje) sebab kau yang baharu dan aku jumpa link kau masa di Frankfurt tempoh hari. Itupun Suhaimi yang bagi tahu aku.

Baca link ini.

Kenapa tak nak masukkan dalam blog ni? Sekali lagi aku offer kau kalau ada apa-apa nak tell the world about ITNM please come here aku tak charge kau okey! Just email to my email enchelah@gmail.com atau mailto:mmwwwenche@blogspot.com By the way aku nak minta maaf dari kau sebab aku nak siarkan imej baharu kau. Aku dah minta kebenaran tadi tapi kau cuma bagi pose ini jadi aku tak ada pilihan ya..Tapi aku beri peluang kau tukar imej ni dalam tempoh seminggu selepas itu jikalau tiada gambar baru gambar ini akan kekal.



Tempoh hari Zini bilang seronok sangat dengan sambutan kat Frankfurt terhadap Lat The Kampong Boy. Pelbagai negara yang berminat dengan buku itu. Selepas ini mungkin Lat The Kampong Boy akan dapat dilihat dalam bahasa Thailand, Arab atau juga Hebrew, kerana wakil-wakil dari negara tersebut telah menunjukkan minat! (Hebrew-boleh ke?)

No comments: