02 October, 2008

Rupa-rupanya. Anda Berani?

Kerana nak cepat semuanya boleh berlaku. Jadi bertenanglah jika nak keluar rumah. Semak dokumen yang perlu dibawa jangan jadi macam ni lak.

Korang berani tak memandu tanpa membawa kad pengenalan dan lesen masuk ke Bandaraya Kuala Lumpur di siang hari? Apa tak berani? Ha tapi aku sudah berjaya melakukannya dalam keadaan sedar hari ini.

Saat menyedarinya aku lupa membawanya aku sudah tidak mahu berpatah balik kerana hari ini hari raya dan perjalanan ku sudah jauh. Pak Polisi tentu dengan mood raya atau mereka semua sudah balik kampung beraya.

Macam-macam dah aku fikirkan jikalau aku kena tahan. Mungkin aku akan beri mereka...Semprit, Baulu, Bunga Dahlia atau Kek Lapis Sarawak? Dan akan aku nyanyikan lagu Seripah Aini..

Rasalah ketupat ini
dengan rendang sekali
sudilah rasa kuih ku
pilihlah yang mana satu
hai di hari begini
kita menjamu selera
kita bermaaf-maafan
di suasana Hari Raya

tentu mereka akan maafkan aku.

No comments: