11 October, 2008

Hello Avevah!

“Hello kau katne ni?”
“Aku kat Hospital.”
“Kau pergi tengok bapa kau ke kau yang pergi jumpa doktor?”
“Akulah yang sakit. Aku dah operate semalam.”
“Oh ye ke sorry aku tak tahu. Jadi sekarang macam mana?”
“Okey la. Tapi semalam bila sedar dan ubat bius tu dah habis sakitnya…kalau aku tahu aku tak ndak operate.”
“Eh ada lak macam tu. Kalau tak operate penyakit tu sampai bila-bila tak akan sembuh. Elok lah operate” aku membalas.

Itulah gelagat setengah orang apabila sakit. Dia adalah Avevah rakan sepejabat yang mengidap ketumbuhan dan sekali gus apendiks. Rupa-rupanya rakan-rakanku semua dan mula ada yang sakit-sakit serius. Ada yang meninggal. Lantas terasa betapa aku ni dah tua!

Tapi ada rakan-rakan yang tak mahu digunakan perkataan tua, lebih manis digunakan perkataan orang lama atau senja, atau veteran.

Tak apalah apapun perkataan ia membawa maksud hidup dah lama dan sewajarnya tidak dapat dari mengelak datangnya penyakit. Tetapi jika kita berhati-hati dan sangat mengambil berat tentang penjagaan kesihatan penyakit tentu lambat datang.

Kepada Avevah bersabar dengan keadaan sekarang semoga anda lekas sembuh.Seminggu sebelum raaya Avevah dah balik awal kerana bapanya ada masalah jantung dan menjalani operation tak sangka pula dia yang di operate selepas itu.

Kek lapis Sarawak yang kau tempah tu nampaknya terpaksalah aku sedekahkah kepada sesape untuk dihabiskan sebab kalau nak tunggu kau naik kerja..alamak berkulatlah jadinya

No comments: