04 October, 2008

Blog Enche's di Sinar Harian 4 Oktober

Jam 11.54 pagi aku mendapat khidmat pesanan ringkas dari teman lama Sdr. Hazidah. Sekarang dah jadi Cikgu. Waktu itu aku sedang memandu pulang dari pusat Bandaraya Kuala Lumpur kerana membawa bonda menjamu mata(walaupun matanya dah kureng).

Aku mencuri baca pesanan itu sekilas pandang walaupun aku tahu perbuatan itu kurang tepat ketika sedang memandu. Bukan apa kot-kot ada pesanan penting yang memerlukan tindakan segera.

Lalu aku membaca pesanan itu sepantasnya yang tertulis seperti berikut:

Beli tak akhbar Sinar hari ini? Kalau tak beli, pi beli cepat!

Sekilas itu aku sudah dapat meneka sudah pasti ianya mengenai penyiaran blog aku di akhbar itu. Tidak sabar dengan tekaan itu aku singgah di salah sebuah gerai yang menjual akhbar di Setiawangsa untuk mendapatkan akhbar itu dan memang tepat tekaanku.Cuma yang kurang tepat ialah post mana yang menjadi pilihan mereka. Ianya mengenai Makan! Yang ku kira Salam Syawal menjadi pilihan dari blog ke blog.

Terima kasih SINAR kerana sudi menyiarkan mengenai blog Enche's.

No comments: