15 October, 2008

Blog Raja Menangis dan Norzailina

Saya agak ini semuanya bermula dari post sama tapi tak serupa Apa Kata Dia Abd Khalil Zalmi Kamarazaman. Semuanya secara suka-suka dan mencari kelainan. Staf baru di tempat kerja saya ini memang mirip mantan pengarah Urusan ITNM yang lalu En. Shaharuddin Ali.

Ketika pertama kali hati saya terdetik dan perasaan seperti itu bukan dialami oleh saya seorang sahaja malah rakan-rakan sepejabat yang lain juga. Selepas post itu disiarkan setiausaha MD, Atie telah menghubungi mantan MD untuk memberitahu mengenainya.

Saya telah menerima mesej yang dilanjutkan kepada saya oleh Atie dari mantan MD yang berbunyi:

"Msg dari Shali. Blog chelah bagus sangat. Syabas"

Saya agak mantan MD telah memberitahu pengendali bersama blog Raja Menangis Sdr. Norzailina dan dari situ saya mula berkomunikasi dengannya. Sdr. Norzailina adalah novelis (juga seorang chef) karyanya banyak diterbitkan oleh Karangkraf. Berikut adalah mengenainya yang saya jumpa.



Name : Nor Zailina Md. Nordin

Date of Birth : 10th May 1962

Place of Birth : Ketari, Bentong, Pahang Darul Makmur


Siblings : First of five siblings


Hobby : Creating new recipes & travelling

Ambition : To write best selling novels & to create recipes that will be remembered forever

Quotable Quotes : Love the Creator

Favourite Drinks : Lime asam boi juice

Favourite Foods : Everything nutty, rojak & sardines

Favourite Colour : Purple

Education: Methodist Girl’s School, Raub
: Assunta Convent, Kuantan
: Sek. Men. Perempuan Methodist, Kuantan
: Grimsby College of Technology
: Cardiff Tutorial College, United Kingdom

Family
: Nadzri Yahaya (Husband)
: Nazratul Waheeda (23)
: Nasrunnizar (19)
: Nazurah Azri (16)
: Nazifa Aqillah (11)

Imej Kak Norz di profil tu mirip penyanyi Noraniza Idris. Petua apa awet muda? Banyak pencapaian yang anda boleh baca di blognya. Keep in touch Kak Norz terima kasih doa untuk bonda saya. Selamat melayari.

1 comment:

norzailina said...

Salam, enche. HAHA. Anda orang ke entah berapa (puluh) yg kata rupa akak seperti penyanyi NI tuu.. Benar tekaan di atas, bahawasanya mantan MD En Shali ada beritahu akak perihal blog u nii. Dan akak pun kenal beberapa orang di ITNM, jadi, sempatlah juga membaca perkembangan terkini tentang diri mereka.

Its really fantastic what u r doing here, especially regarding new books or reviews on latest books/activities di ITNM. Some of your comments pun sangat mencuit hati, membuat akak tersenyum panjang.

Thanks for mentioning about En Shali & my blog here. Kami sangat menghargainya. We hope many will follow our blog & menanti2 kemunculan novel setebal 700 mukasurat itu nanti... We promise it will rock...(ooppss!!). Hehe.