31 October, 2008

Majlis Menandatangani Perjanjian dengan Pihak Encyclopaedia Britannica

Hari ini akan berlangsung Majlis Menandatangani Perjanjian antara ITNM dengan Pihak Encyclopaedia Britannica. En.Roland Smith dan En.Keith Thong dijangkakan akan hadir bagi pihak Encyclopaedia Britannica untuk majlis yang akan berlangsung pada petang ini.

Dengan termeterai perjanjian ini akan menyaksikan tiga naskhah dari Encyclopedia Britannica akan diterjemahkan ke Bahasa Malaysia dan dijangka siap mulai tahun 2009.

Syabas ITNM kerana melangkah setapak lagi ke arah memperkasakan bahan bacaan dalam bahasa Ibunda dan terima kasih Sdr. Ahmad Shuami dan Sdr. Zaharul untuk info ini. Teringat dulu-dulu di kolej kalau takde keje masuk ke perpustakaan dan baca ensiklopedia. Tapi masa tu semua ensiklopedia dalam bahasa orang putih! Ada seorang kawan yang suka bercerita mengenai ensiklopedia sains yang dia baca mengenai pembedahan penukaran jantina. Aku buat-buat tak tahu je bila dia bercerita. Bila dia blah aku cari ensiklopedia tu tapi tak jumpa sampai la ni...malu bertanya sesat jalan. Tapi kalau suka bertanya tak jadi belajar asyik belek je.

No comments: