02 November, 2008

Majalah 3 - Puas kerananya.

Seharian yang bosan dan memenatkan. Aku di rumah sahaja hari ni. Malam tadi PC kena Virus. Sakitnya hati tapi itulah risiko yang harus dihadapi apabila melayari internet. Aku lak pekak komputer. Terpaksa lah dapatkan bantuan adindaku untuk membersihkannya.

Kesian adinda (iparku) Zita dan anak-anaknya yang terpaksa berkurung di 'sarang merpati'ku. Terima Kasih kerana sabar dan berkorban untuk kekandamu. Akhirnya dari siang hingga ke maghrib barulah proses 'rawatan menyeluruh' terhadap 'Sistem komputer' yang sakit itu selesai. Rasa perit dan serik pun ada. Tapi apa boleh buat. Virus diwujudkan untuk menghasilkan business dalam industri ini.

Sebelum itu, menanti kehadiran adindaku tadi seorang kawan datang dan sanggup meredah komputer yang 'sakit' itu untuk mempelajari Excell. Akupun bukan terror sangat sekadar kaedah 'basic' bolehlah ku ajarkan. Dia beredar sebaik sahaja adindaku tiba.

Sebenarkan aku dah merancang banyak perkara untuk hari ini tapi tuhan menentukan segalanya. Walau apapun dalam keadaan aku yang 'parah' tadi aku sempat menyediakan plot novel yang aku nekad untuk siapkan hujung tahun ini atau selewat-lewatnya awal tahun hadapan. Alhamdulillah walaupun terpaksa menulis secara manual ketika kawan mempelajari 'excell' plot itu hampir 80% siap dan perlu diperhalusi lagi. Kukira jika tidak kerana masalah yang aku hadapi mungkin beberapa bab sudahpun siap. Tunggulah kemunculan 'Novel Tanpa Judul' itu keluar.

Beberapa post yang dirancang pun terpaksa ditangguhkan tetapi cerita mengenai 'Kampong Boy' di Majalah 3 semalam memang tidak boleh aku tangguhkan kerana ia sangat menarik semalam. Aku menonton bersama kawan-kawan yang datang menziarahiku semalam. Wah bangga lah juga kerana sepanjang-panjang rancangan ke udara nama ITNM tidak henti-henti disebut. Nampak kelibat teman sepejabat bersama MD kami menjejakkan kaki ke Frankfrut.

Best part
masa pelancaran buku Kampong Boy versi Jerman di Hotel Hilton semua naskah habis dijual. Hebatnya Dato' Lat. Tahniah semua. Em Katalog 'The Malaysian Story' pun nampak. Itulah kerja keras aku dan teman-teman. Berbaloi rasanya.

Beberapa minit selesai rancangan Majalah TV3 aku mendapat sms dari Suhaimi (kawan sepejabat) yang berbunyi

"Tahniah ITNM dan TV3 dan Apa Artikel Blog Tuan Selepas Ini"
aku senyum dan membalas. Lihat sahaja di blog esok!

1 comment:

Anonymous said...

yes, mmg seronok tgk citer dato' lat tuh, tahniah utk keluarga itnm.