22 September, 2008

Inilah dia Katalog ke Frankfurt


Setelah berbulan-bulan mengusahakannya bersama-sama teman-teman akhirnya inilah dia rupa katalog "The Malaysian Story". "The Malaysian Story" mengandungi lebih dari 100 judul karya tempatan yang akan mewakili karya tempatan ke Pesta Buku Frankfurt 15-19 Oktober 2008. Katalog ini akan dirasmikan esok di Kementerian Pelajaran Malaysia.

Secara kasarnya kategori buku terbahagi kepada dua iaitu buku sastera dan buku umum. Buku umum merangkumi pelbagai bidang seperti masakan, lanskap, perundangan, sejarah, seni, politik, kebudayaan, kraf, marin dan sebagainya. Manakala buku sastera seperti novel, puisi, cerpen, antologi dan penulisan mengenai sastera.

Suatu hari aku ke pejabat Joe di USJ9 bersama Ms. Ti untuk urusan katalog ini. Kalau tak silap 11 September 2008. Kerana tekun bekerja aku lupa dengan waktu lunch Ms. Ti kesian kerana dia terpaksa ikut sama berpuasa. Tapi lepas tu aku offer untuk teman dia lunch tapi Ms. Ti kata dia dah kenyang dengan kerja tu...kwa kwa kwa! Sorry Ms Ti lain kali tak buat lagi..

No comments: