29 September, 2008

Aku Masih Di Sini

Hari ini Isnin cuti tapi aku masih datang ke pejabat. Melangsaikan kerja-kerja yang masuk saat-saat akhir. Teman-teman sudah balik kampung. Jalan lengang sama sekali. Kenderaan berkurangan kalau tak kerana lampu isyarat tadi mungkin beberapa minit sahaja aku dapat sampai ke pejabat. Alangkah bahagianya aku jika ini aku lalui setiap hari.

Tapi suasana di pejabat ngeri sekali. Bukan seram (sebab aku tahu hantu setan memang dah takde kena rantai). Ngeri sebab sunyi dan sepi. Semut kentut pun aku boleh dengar. Tapi damai juga macam ni. Di mejaku borang permohonan ISBN dan CIP yang temanku(Zaharul) sediakan untuk buku yang bakal di bawa ke Frankfurt perlu ku hantar ke Perpustakaan Negara. Itulah yang aku kena bereskan.

Tadi semasa menaiki lif aku memang sengaja menekan semua butang lif sehingga ke tingkat 3. Bukan apa aku nak lihat hiasan Hari Raya yang setiap tingkat peragakan. Em kalau aku ni jahat nilah masanya aku haru birukan hiasan tu..ye la setan dah takde boleh aku take over kerja Cik Tan tapi depa pandai penilaian depa dah buat sebelum cuti. Kalau lepas cuti..taulah bahagian yang akan menangkan?

Ha semua hiasan tu akan berlonggok kat tingkat 3 unit penerbitan hehehe..dari pintu lif sampai tandas sampai depan pintu kami. Tapi kalau aku nak buat tu seme buat pe aku cerita kat sini kan. Itulah dah kreatif sangat pikiran aku ni..itulah yang membuatkan aku senyum dan kadang-kadang terkekeh-kekeh kerana fikir yang bukan-bukan.

Okay itu imaginasi je ya..kalau yang berlaku selepas ini diluar kemahuan anda bukan aku yang buat ya..Korang cuba tanya abang jaga ya...
Selamat bercuti..

Aku tengah fikir nak masak apa untuk hari raya...mungkin nasi hujan panas la kot. Jemputlah datang rumah ya tapi pada Hari Raya pertama sahaja ya. Sebab aku memang meraikan tetamu pada Hari Raya sahaja..Hehehe.

No comments: