20 August, 2008

Apa Khabar - Wan Aznan Wan Abdullah


Memang dah lama sangat tak jumpa dia. Di tengah-tengah kehangatan blog in menemukan staf lama, beliau seperti menyerah diri pula. Bacalah kisah En. Wan.

Nama:
Wan Aznan Wan Abdullah

Apa khabar?
Alhamdulillah, masih sihat dan diizinkan Tuhan masih boleh mencari rezeki dalam usaha memperbaiki keadaan hidup.

Tempat kerja sekarang okay?
Saya kerja sendiri, sudah masuk tahun ke 4 sekarang. Saya membabitkan diri dalam kerja-kerja business/corporate writing, advertising, printing dan event management. Disebabkan usia (makin berusia, makin cepat letih rasanya, tidak mampu buat banyak kerja dalam satu masa) dan hasrat untuk meneroka bidang-bidang baru, kerja-kerja advertising dan printing diuruskan oleh business partner saya, sementara yang selebihnya saya masih uruskan sendiri.

Boleh beri nama Syarikat?
Dominion Resources

Mula kerja dan tinggalkan ITNM tahun berapa?
Rasanya sudah lebih kurang 10 tahun meninggalkan ITNM, tahun sebenar saya dah tak ingat. Saya di ITNM selama hampir 2 tahun sahaja, tetapi kenangan di ITNM tetap saya tak lupakan.

Bagaimana kehidupan sekarang?
Tentu banyak berupah. Kalau dulu, kerja di ITNM (dan majikan-majikan yang selepasnya) saya hanya makan gaji, sekarang saya berdikari. Makan gaji maknanya setiap bulan tetap dapat rezeki walaupun ada kalanya kita tidak begitu produktif. Sekarang, bila dah bekerja sendiri

Sudah berapa orang anak?
Soalan ini rasa agak kekok untuk dijawab. Buat masa ni anak belum ada lagi, sebab kahwinpun belum lagi. Takdirkan saya lambat dapat jodoh, apa nak buat.

Saya nak tanya pengalaman bekerja di ITNM. Boleh cerita sedikit?
Seronok dan mencabar. Seronok sebab saya bekerja dalam organisasi yang bersaiz agak besar dan dengan itu ramailah rakan kerja dan tidak rasa kesunyian – saya dapat rasakan ada suasana kekeluargaan. Mencabar (tugas saya masa tu adalah untuk memimpin unit Khidmat Pelanggan) sebab saya ditugaskan untuk mencapai sasaran jualan yang agak tinggi, sedangkan dunia penterjemahan (10 tahun dulu) masa tu masih tidak begitu rancak, dengan permintaan pasaran tidak seberapa.

Dulu siapa Pengarah Urusan.
Datuk Mahpor.

Masih ada menghubungi staf ITNM yang lain? (siapa dia-kalau ada?)
Ada sekali sekala. Sedikit masa dulu, saya ada menghubungi Sakri dan Jasmin. Saya juga ada dihubungi oleh pihak ITNM (unit Komunikasi Korporat) untuk memberikan sebutharga bagi kerja-kerja pengiklanan dan percetakan.

Ada pandangan anda bekerja ITNM?
Macam yang saya telah jelaskan tadi – seronok dan mencabar.

Apa ucapan/ pesanan kepada warga ITNM lama dan baru?
Bagi yang lama, saya ucapkan jutaan tarima casi di atas persahabatan (hubungan perkenalan yang kekal sehingga ke hari ini) dan kerjasama baik yang sentiasa diberikan semasa saya berikhidmat di unit Khidmat Jualan.

Jika ada yang nak menghubungi boleh beri alamat emel?
nazwa_abdul@hotmail.com, nazwa_abdul@yahoo.com

Siapa yang anda teringin nak jumpa?
Semua rakan-rakan seperjuangan semasa zaman saya dulu yang masih berkhidmat di ITNM.

Terima Kasih

No comments: