28 August, 2008

Kecoh di Parlimen Pelancaran buku kami ditunda!

Kecoh Pelancaran buku Perjanjian Dokumen Lama di Parlimen dibatalkan hari ini. Semuanya gara-gara Dato’Sri Anwar Ibrahim pergi mengangkat sumpah di Parlimen dan terus menggalas tanggungjawab sebagai Ketua Pembangkang menggantikan tempat Isterinya Datin Seri Wan Azizah yang telah mengosongkan kerusinya di Parlimen bagi memberi laluan kepada suaminya menjadi ahli Parlimen.

Yang kecoh bukan sahaja di Parlimen tetapi di ITNM bermula dari semalam sehingga ke hari ini. Berbagai persiapan yang telah dibuat terpaksa dibatalkan dan ahli jawatan kuasa terpaksa menghubungi semula jemputan untuk memberitahu pelancaran tersebut telah di tunda ke suatu tarikh baru yang akan diberitahu kelak. Aduh.

Itulah sepintas lalu kekecohan hari ini. Sempat juga lihat adik-adik sambilan berpakaian formal datang ke ITNM dan bersedia ke Parlimen untuk bertugas. Tidak mengapalah dik hari ini boleh buat catwalk bukan senang nak memperagakan baju-baju macam tu di mana-mana kan?

Esok pula akan berlangsung Majlis Tahlil ITNM sempena mengenang pemergian Allahyarham SN S.Othman Kelantan di ITNM. Majlis akan dihadiri oleh anak Allahyarham, sahabat-sahabatnya, Sasterawan Negara dan juga pemenang-pemenang Anugerah Penulis Sea yang lain serta wartawan-wartawan. Anda dialu-alukan untuk hadir jam 4.00 petang.

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 51 dan Selamat Berpuasa - Maaf Zahir dan Batin.

No comments: