20 August, 2008

Congratulations-Prepaid anda telah bertuah...!

Suatu Petang tepat jam 3.52 pm telefon ku berbunyi menandakan pesanan ringkas masuk. Cepat-cepat aku membacanya.

Congratulations!
Prepaid anda telah bertuah memenangi hadiah utama wang tunai RM.30.000,00 dari "Petronas Sila/call/tel: 012 8403567 . Terima Kasih.

Persoalan pertama mengapa mesej dimulakan dalam bahasa Inggeris dan selepas itu bahasanya bercampur aduk? Kedua aku ni pakai post paid macam mane lak dapat prepaid?
Ketiga mengapa Petronas nak beri hadiah sedangkan aku menggunakan talian maxis? Keempat mengapa dapat hadiah sedangkan aku tak pernah menyertai apa-apa peraduan atau promosi?Kelima jumlah hadiah meragukan RM.30.000,00! Ianya RM.30?
Ni sah-sah lah sendikit penipuan. Lalu aku abaikan sahaja pesanan ringkas itu. Ada member bilang dah call nombor itu pakai talian tetap yang jawabnya seperti orang Indon yang tergagap-gagap. Jadi kalau korang menerima pesanan ringkas yang sama berhati-hati jangan terus dail kerana prepaid korang mungkin akan terus hilang!

No comments: