25 August, 2008

Menyambut Kemerdekaan Ke-51



Menjelang 31 Ogos

Saban tahun ia datang dan saban waktu itu juga Jalur Gemilang dikibarkan. Tapi kali ini terasa seperti kekurangan kerana kempen mengibarkan jalur gemilang tidak seperti tahun-tahun terdahulu bermula pertengahan Ogos sehingga pertengahan September.

Jika mahu melihat mengapa ianya terjadi sebabnya yang utama ialah kenaikan harga minyak dunia. Harga minyak telah meningkatkan kebanyakkan harga barang dan ini telah menyebabkan kerajaan mengambil langkah jimat cermat mengurangkan perbelanjaan yang tidak perlu dan dek kerana itu tiada lagi pertandingan mengibarkan jalur gemilang sebagaimana biasa.

Namun ITNM agak bertuah kerana di tengah keasempitan itu kita mempunyai ruang yang agak selesa untuk menyemarakkan lagi jalur gemilang di permisnya. Dan pada tahun ini kelihatan agak berbeza sedikit kerana selain meletakkan jalur gemilang sebagaimana biasa terdapat kain bunga raya menyerikan lagi kawasan bangunan. Itulah dia datang pertama kali menyerikan bangunan ini.

Semoga semangat kebangsaan terus hidup subur di kalangan kita dan tidak ketika dikibarkan jalur gemilang sahaja dan sesudah itu semangat kita akan pergi bersama jalur gemilang yang akan disimpan di dalam setor untuk dikeluarkan lagi pada tahun hadapan.

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 51

Indahnya Jalur Gemilang Indahnya Pejabat ITNM. Wah nampaknya kali ini warga ITNM tak lagi susah payah nak memanjat-manjat tiang dan dinding memasang bendera. Kita dah boleh upah orang datang memasangnya. Terkenang dulu-dulu aku dan Bakri pusing-pusing pejabat cari tempat terbaik nak gantung Jalur Gemilang.

1 comment:

wan alia nazira said...

salam..ini ank wan zul..ayh sya ur best friend asrama jati UITM Shah Alam 1985 .. contact la.. ayh mintak no. phone.. ni no phone ayh : 013-9891949